woensdag 20 mei 2015

Contact met Albanië

We hebben contact gehad met mensen van Hoop voor Albanië en wel met Dinie en Kees die zelf in Albanië, in Tirana, werkzaam zijn. Op mijn vraag waar zij behoefte aan hebben, liet ze mij het volgende weten:

In de kraamkliniek
Ik heb navraag gedaan bij Vera (zij runt een centrum ,waar ze 3x in de week kinderen voorziet van een warme maaltijd) En waar ook de moeders komen en meehelpen ,ook oude omaatjes komen daar en krijgen een emmertje eten mee. Een wijk aan de rand van Tirana. Nu was mijn vraag aan haar of het wel zin had,omdat ik deze vrouwtjes vaak zelf zie breien,maar ze was zeer enthousiast en zei dat het zo leuk vinden om cadeautjes te krijgen ...deze kinderen en ook de ouderen zijn er zeker blij mee. En .. wij (nederlanders ) breien veel kleurige dingen waar je ook weer vrolijk van wordt. Ook kom ik nog weleens in de kraamkliniek en zou het leuk zijn om wat baby kleertjes en babydekentjes uit te delen . Dus het is echt fijn om wat van jullie te ontvangen en uit te kunnen delen .





Dus: breien voor Albanië heeft zeker zin en we zullen dan ook binnenkort weer een lading die kant op laten gaan. Babyspulletjes en andere "fleurige spullen" voor jong en oud zijn welkom!
Ze hoopt ons ook tzt foto's op te kunnen sturen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten